تبلیغات
بیمه -فروش-بازاریابی - روانشناسی قطعی کردن فروش

بیمه -فروش-بازاریابی

همین حالا انجام بده!

شنبه 12 تیر 1389

روانشناسی قطعی کردن فروش

نویسنده: admin   طبقه بندی: موفقیت، تجارت و فروش، بازاریابی، 

البرت هیوبارد می گوید:

شکست زمانی ایجاد می شود که شخص دست از تلاش بردارد, کسی جز از درون شکست نمی خورد . مانعی تسخیر ناپذیر وجود ندارد مگر عزم و اراده ای در کار نباشد.

روانشناسی قطعی کردن فروش

قطعی کردن فروش اغلب دشوارترین بخش ارائه محصول به منظور فروش است. این بخش از فروش است که اغلب فروشندگان ان را دوست ندارند. علاقه ای به ادامه این کار پیدا نمی کنند.احساس می کنند در زمینه فرایند خرید کنترلی ندارند. مشتری بالغوه از اینکه مجبور شود تصمیمی برای خرید بگیرید, خوشحال نیست. همچنان که به مرحله پایانی ارائه محصول برای فروش نزدیک و نزدیکتر می شوید خریدار هم عصبی تر می شود. وظیفه شما به عنوان یک متخصص حرفه ای فروش این است که برنامه ارائه را به شکلی تدوین نمایید که به راحتی به بخش قطعی کردن فروش برسید و فروش را تمام کنید.

قطعی کردن فروش شبیه به یک راه بندان در انتها جاده فروش است.شما رابطه موثری ایجاد کرده اید نیازها را تشخیص داده اید محصول خود را ارائه داده اید و به اعتراضات و سوالات مشتریان پاسخ داده اید. حالا زمان ان رسیده که فروش را ببندید و از مشتری بخواهید که سفارش خرید بدهد.

کار را روان و بی درد کنید

شما نسبت به مشتریان خود الزاماتی دارید.باید برنامه قطعی کردن فروش را تا حد امکان راحت و بی دردسر کنید. این یک بخش مهم از کار شماست. معمولا در پایان فرایند فروش همیشه دورانی از تنش وجود دارد. برای شما به عنوان یک فروشنده قطعی کردن فروش ترکیبی از همه تلاشهای شماست. اینکه کسی فکر کند فروش را از دست می دهد, می توان بسیار استرس امیز باشد. احساس تنش می کنید. عضلات معده تان سفت و سخت میشود . گاه ضربان نبض شما افزایش می یابد و گلویتان خشک میشود. از انجایی که از مشتری می خواهید اقدامی صورت دهد و او ممکن است جواب نه بدهد, موضوع قطعی کردن فروش ترس از شکست و ناکامی را به همراه می اورد.

شما در قبال خریدار موظف هستید که با حرکتی روان فروش خود را قطعی کنید و در کمترین زمان ممکن ان را به پایان برسانید.

هر چه زمان قطعی کردن فروش کوتاه تر باشد استرس کمتری را تجربه می کنید.برای نهایی کردن هر چه سریعتر فروش یه مهارتهایی احتیاج دارید که تلاش می کنیم برای شما توضیح دهیم.

پس از انکه محصولتان را توضیح دادید و خریدار میلی به خرید نشان داد مرحله نهایی کردن فروش را به سعت پشت سر بگذارید.

از قبل به پایان بیندیشید

مهم است که از قبل برنامه قطعی کردن فروش خود را نهایی کنید و به جای اینکه ابتدا به فکر ارائه فروش باشید و بعد نهایی کردن ان را برنامه ریزی کنید , اول نهایی کردن را برنامه ریزی کنید و بعد به سروقت ارائه فروش بروید. تصمیم بگیرید که چگونه می خواهید تقتضای قبول سفارش بکنید. به عبارت دیگر ابتدا کار را در نظر بگیرید و بعد برنامه ارائه کردن را مد نظر قرار دهید به گونه ای که به نتیجه مطلوب برسید.

وقت صرف کنید و ببینید چگونه می خواهید تقاضای سفارش کنید. قطعی کردن فروش را برنامه ریزی و روی ان بررسی نمایید به طوری که حتی در خواب هم بتوانید این کار را نجام بدهید. فروشندگان غیر حرفه ای که سالها با مشکل و ناکامی روبه رو می شوند وقتی زمان درخواست سفارش می رسد قلبشان به تپش می افتد پیشانیشان عرق می کند و هر چه از دهنشان در می اید, تحویل مشتری می دهند و بعد در نهایت دل به این می ببندند که خریدار بالقوه از انها خرید خواهد کرد.


گردآوری وتالیف : محمدسلیمی نسب











نویسندگان

نظرسنجی

    مطالب این وبلاگ چه نیازی از شما را تامین می کند؟



درج تبلیغ در انتهای پستهای وبلاگ


کافه بازاریابی

مرکز آموزش عالی علم و فن آوری شمس

آمار وبلاگ

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :


خبرنامه وبلاگ





Powered by WebGozar